του Δ. Ευφροσυνίδη – μικρά ποιήματα

Α! Τώρα πια το ξέρω.
Το ξέρω πως δεν πρόκειται ν’ αλλάξω.
Παρά τους τόσους όρκους μου,
δεν πρόκειται να επέλθει καμία αισθητή αλλαγή
και καλά θα κάνεις να το αποδεχθείς.
Μη δυσανασχετείς.
Δε σου φτάνουν για απόδειξη
τα απελπισμένα μου δάκρυα;
*
Κάποτε, δε μπορεί, θ’ αντάλλαξα παθιασμένα φιλιά με τη νύχτα!
*
Κατανίκησα κάθε μου επιθυμία για ασωτεία.
Παρέμεινα αλύγιστος στο κάλεσμα κάθε ηθικής χωρίς φραγμούς.
Ξερίζωσα κάθε μεράκι απ’ την ψυχή μου.
Επιτέλους σώθηκα !
 
Κι όμως όλο και πιο πολύ στην αμαρτία και την τρυφή βουλιάζω.
*
Δέν υπάρχει τίποτα το σπουδαίο.
Όλα καταλήγουν σε κάτι που έχει ήδη συμβεί.
Εγώ για παράδειγμα, έχω διανύσει άπειρα χιλιόμετρα απο τις τόσες φορές που το έβαλα στα πόδια και άλλα τόσα απο τις φορές που έκανα πίσω.
Δέν έχω ενοχές.
Απλά σωπαίνω και τα βράδια κοιμάμαι καλά.
Αν τώρα, όπως λές, τα πράγματα γίνουν χειρότερα,
ε, τότε δίνω μια και θα κοιμάμαι καλύτερα.
*
Τι άλλο θα μας κοστίσεις
πουτάνα αποξένωση ;
*
Αν, όπως νομίζεις, διαθέτεις κάποιο ταλέντο,
στην ασχήμια, που βαραίνει ολοένα, μην προσθέτεις άλλο.
*
Ο χειμώνας φέτος αβάσταχτος.  
Το πρόσωπο της, μέσα μου, δε λέει να κωπάσει
και τα φεγγάρια ολοένα σβήνουν.
*
Εσύ που μέσα μου βαραίνεις σα θλίψη απέραντη
κι όλα τα βάσανα και τις ανάγκες μου γνωρίζεις,
μη βλαστημάς για την αδυναμία μου να προχωρήσω.
Απόψε ίσως έχεις τον τελευταίο λόγο.
*
Η ομορφιά τσακίζει μέρα με τη μέρα.
*
Σαν απο χαρτί καμωμένες οι μέρες που έζησα
και το δέντρο που τις γέννησε, ακόμα κλαίει.
*
Αν αρχίσω να παραδέχομαι, φοβάμαι πως, θα πλήξω θανάσιμα!
*
Σαν κάποιος που γυρίζει νύχτα, απο ταξίδι απόκοσμο, διψώ για σένα.
Κι είμαι αυτός που, κλεισμένος μέσα σε τούτη την αιωνιότητα,
δε βρίσκει το παραμικρό που να’χει διάρκεια.
*
Κάποιο βράδυ έγραψα φανερά απελπισμένος :
«Τίποτα δε με ευχαριστεί!
Ασφαλώς μου φταίει ο εαυτός μου.
Ίσως αποδέχτηκα τη σαπίλα που σαφώς έχει καταπιεί τα πάντα… »
Τώρα κάθομαι κι αναρωτιέμαι, (έξω είναι νύχτα βαθια και ατελείωτη) :
Αυτός υπήρξα λοιπόν;
Και εγώ που μ’ είχα για σπουδαίο!
*
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

